Sunday, August 28, 2005

Sunday Futbol

ok ok!
yeaHeh! sunday futbol! at last.. enjoied the game v v much..gt to sneak in 2..but crazyfrog gt 3 or 4 goals! anyway, there was press coverage of the game and john watson and andy gray were there for the commentary.. managed to kapok a transcript of their conversation before heading home aft the game..

Anyway lineup for today..

Team 1 (Golpos Dekat Old Folks Home)
  • crazyfrog
  • nasir
  • francis
  • rock
  • foreigner 1
  • foreigner 2
  • foreigner 3

Team 2 (Golpos Dekat Brigde n Longkang)

  • miself
  • abu zorro
  • usop
  • foreigner 4
  • anuar

i noe its lopsided..7 versus 5.. but who cares.. lets just play!

Andy Gray - AG / John Watson - JW / Broadcast Manager - BM

(now u need to imagine them blokes talking in heavily accented Brit English..even if the dialog's in Malay..)

AG- G'day to you John..

JW- u too Andy.. how it been with the wife eh? she still humpin' that blokE from across the street?

AG- awww kawmonn John..nenek kau peh laki..don't start with dat will ya.. so what we've got for us today John?

JW- Well its the bt timah super cup today, between team 1 n team 2.. a long history of rivalry between 'em i'd say..

AG- well John, i'd make u a wager today..i'd bet on team 1.. u up to it John..

JW- ohhkayy by me..i'd bet on team 2 den.. wat's the stake Andy..

AG- well lets bet on sumthing different today shall we.. i'd say.. the loser puts 5 grape in his arsehole..

JW- ur watching waaayyyy to much Jackass The Movie Andy, but then again..its a good bet..im on!

AG- Alrighty then..they've already started and here's ali on the ball..THAT'S A NICE THRU BALL TO ABU ZORRO..CAN HE DO ANITHING ABT IT....

AG+JW- GOALLLLLL!!!!!!!!

AG- My god! they've taken the lead with only 5 men!

JW- That was an sublime piece of skill to bring the ball down.. but he did it..and he scored..a wonderful finish to cap off the move..

disini aku nk ingatkan..walaupon seterosnyer mereka bual melayu..ttp kena imagine dgn accent british dorang okey.. baru ade kick.. kalau maseh takde kick.. bilang aku..i'll kick u out of here..

AG- yea mmng terer si abu zorro tuuuu..skill abes.. tapi tgk sapE yg pass!

JW- andy.. asal ko bebual melayu..? kiter ni bual ongputeh accent kiter mamat sg dah susah nk paham.. kau lak bual melayu.. jadi bahan kutuk siak kiter..

AG- biarlah... sebenarnyer aku tgh sot nih.. aku tak tahu lah kerje jantan mana kan.. tapi kucing aku mengandong lagi dok..

JW- iyekee..? kesian..tu lah kao.. dulu kucing kau kecik2 aku suruh hantar kelas madrasah kau tanak.. tgk ape daa jadi skg.. sama cam bini kao jugak..

AG- eh bini kau jgn main eh.. kang aku bajau nanti baru kao tahu.. mcm paham je.. bini kao tu lari ngan maid dier aku tk ckp bnyk..at least bini aku lari ngan jantan..ni bini kau lari ngan betina.. tak malu ke kao..?

JW- waaahh...lu sudah main kasar brader.. wa bukannyer ape.. perasaan aku terhadap dier tu ikhlas..tapi sekeras jiwa ku yg rock dan metal ini..akhirnya tumpas jua dgn kecurangannyer.. aper nk buat kan.. nasiibb badan..

AG- eh brader..tu line cam wa pernah dgr.. lu angkut dari NiZo eh? nizo yg main utk band inFerno?

JW- lerrrmakk braDer..lu pong kenal Nizo ke pe.. wa dgr dier ade kes itu hari..*interrupted*

*bunyik pintu bukak*

BM- Guyss..is everything alrighT? I've got calls coming in complaining that they are hearing conversations in malay over the commentary..

AG- Ohhh its alright mate.. juz sum interference from radio Ria.. John's already sorted it out..

JW- yeah..i've got it all under control.. dont you worry Bob..

BM- call me Betty.. *winks*

AG- *whispers* dektu gay bawah slimut ke pe siak..? seram siol...

JW- entah ramli.. aku pon tak tau..tapi nasib dier kenyit kat kau.. bukan aku.. so aku like..WATEVA

AG- oi acam kau leh tahu nama Islam aku ramli? sape bilang kao..

JW- aku tahulaaa.. mak kau yg bilang aku..

AG-*berbisik dgn suara yg tertekan* tak mungkin! mak aku dah lama meninggal.. dier meninggal sebelum kau kenal aku! mana boLeh jadi..

JW- ahhhh..itu lah yg kau tk tahu.. sebenarnya.. aku daa cukup *kenal* dgn mak kao..

AG- tidaaakkk *menggeleng kepala sekuat hati..* tak mungkin..

JW- iye..ia semuanya betul.. sebenarnya..*suara garau ala darthvader*.. sebenarnya..I'm your father Luke..eh salah..luke pulak..im your father ramli!

AG- Arrghhhh!!!! TIDAK!!!!!!!! tapi..tapi..

JW- aper tapi tapi! takde tapi tapi! terimalah Hakikat!( <--- lagu amuk..pada yg tak paham, takpe...)

Amuk- ku sambut tanganmu.. di lembayung senja.. lukisan sejarah.. mengukir kulitmuuu...*masok korus* kalau lah ku dpt, menyeru waktu dulu.. ku hias semula ia utk mu.. ku pimpin tgnmu, ke zaman indah syahdu.. tidak lah kau seperti.. hari ini..

AG- ayah..! yg lama menghilang! dari zaman, ke zaman.. tersembunyi.. di balik gunungan! menantikan.. CPF! bertujuan.. beli satu ST, bertujuan, kawin lagi sekali.. manusia dipeluk rindu.. pada dunia yg palsu! palsu! palsu! ohhhh jgn lah engkau terpedaya dgn kalimah, yg menyesatkan.. ohhhh jgn lah engkau terpedaya dgn ayaaahhh..yg tk bermaya!!(<--ikut rentak dajal-bpr) *nangis terisak-isak lalu memeluk erat bapanyaa yg tidak pernah dijumpainya selama ini..*

JW- anakku!

AG- ayah..touching pon mmng touching lah.. tapi skg ref dah tiup.. dah full time pon.. yg menang pon Team 1 .. abih tk tahu.. bapak tak bapak.. betting ttp betting.. apa lagi yah.. tonggek ah.. takkan buah anggor tu boley masok sendirik kan..

SEKIAN TAMAT..

acam skripwriting aku..? bagus tak?

hahhaha.. enough nonsense for today.. utk pihak yg tak paham.. sekali lagi aku mohon ampon.. too bad..

salams.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home