Monday, December 05, 2005

My Sundey

ok ok!

weekend finalli over.. suar.. besok da start kena seksa minda lagik.. hmm.. mampuih..nari tak bnyk sangat criter.. cuma tadi gik madi ade jemput gi rumah dier.. ade makan2 sempena anak sedare dier cukor jembot.. ehh.. salah.. cukor rambot.. den aft dat.. main bola!

cukor rambot
hmmm...bes! hidangan sume syiok-syiok, baik dari segi makanan, dan juga dari segi hidangan awet2 cun melecun yg turut hadir tadik! kiter nak makan meja penoh.. so buat hal sendirik cam biaser arh.. duk je mane2 kan.. kiter ni ibaratkan bujang lapok.. tepi road pon boley.. so tak menjadi masalah.. yg hadir, aku, wanB, lanC, bart, bob n yan peluh..

time makan, aku nampak adiknyer mardhiah yg paling kecik.. aniwae, mar ni cewek nye madi ye.. so wa panggil dier mari arg.. nak tanyer sikit..

aku - 'dik, kakak mane?'
dia - 'kakak tgh makan..'
aku - 'kak majidah tau.. bukan kak mardhiah..'
dia - 'kak majidah kat rumah..'

kwang kwang kwangg... hilang seri skejap pe muker wa ngan members2 yg lain dgr dier ckp gitu.. muahahaahah.. baru semangat sket.. lepas tuh, mar pon dtng jap bual2 ngan kiter.. aku pon soal siasat sket arg pasal adik dier yg majidah ni..

ohh..kisahnye gini.. masey single..muahahaah.. baru break lak tu..wooo hooo.. ade chan ar ni! jadi bumper guy pon bumper guy arG..!! sekali mar ckp sesuatu yg patahkan semangat arr.. antara syarat nak tackle, kena hafal 30juz.. ah kau.. amek obat.. juice buah buahan aku combine pon entah bole dpt 30 ke tak.. apetah lagi ni.. berat ni syarat dok.. along tlng sampaikan kat mar.. suroh dier ringankan sikit syarat larr.. kalau nak hantaran tinggi aku boleh kerje keras2.. tapi kalau nak hafal.. boley jgak.. tapi mkn maser beb..

tapi.. dorang pon tgl tampines.. aku ni lak cck.. jauh tuh.. tak sanggap aku nak ulang alek.. so skg.. FIK... kau ni dah pak sanggop idol kan.. kau lah nampaknye kena ekor.. anywae, skg fik tgh pegang title Pak Sanggop Idol.. dier operate islandwide ngan motor WRx dier.. moto Wave laaa..

so lepas mar pon da beredar.. kiter pon start lah bebual nonsen kiter.. muahahaha.. dorang terpiker arg.. biler sume da kawin nanti.. nak tinggal samer2 satu block.. ahh.. ini yg part merbahaye ni.. lemme gip an example..

senario - bart keje shift mlm.. bini dier sorang kat rumah..

KITER - assalamualaikum!
Bini Bart - waalaikumsalam..
KITER - bart ade kat rumah..?
BB - bart keje mlm lah.. ade ape ni semua dtng..
KITER - ohhh.. bart tadi ckp ade kenduri.. dier suruh kiter tlng2..

muwahahahah.. ini part.. nampak sangat bini bart yg kena kenduri ngan kiter! so bahaye ni geng klw tinggal block sesamer.. ade chan je bart peh anak muke sume ikot kiter siak.. so bart.. lain ari biler kau dah keje, kalau kau balik pagi, bini kau senyum lebar semacam..u noe we noe ar eh.. dier sudah mendapat kepuasan zahir dan batin tu... wahahahahaha.. jgn marah arr bart.. kiter members pe.. bini kau, bini kiter jugak oke.. tabahkan hati, terimer kenyataan saje larr..

den after 1.5 hrs.. kiter pon bergegas pulang.. nak main bola lerr.. dah kul 4 pon tu.. ade kang lambat pi bola.. anyway.. disini, wa mau ucapkan ribuan trimer kasey kpd alongsan yg telah menjemput kiter makan free!.. senang2 buat mcm2 kenduri lagik eh..

gaung setan
den nak gi futbol... wa tumpang si wanB.. pon nak ucapkan ribuan trimer kasey kerana walaopon di-aktivatekan last minit.. dier ttp sampai.. tapi sial.. dier berdesut 140.. kepala aku mcm mau tercabot siak.. den sampai kat gaung setan.. hmm.. kiter sidetrack sket..

gaung setan - corner slip road antara KJE n BKE towards CITY.. kenape dipanggil gaung setan.. muahahah.. pasal dah 3 orang jatuh time korner kat sane.. aku, bart n nizo.. diff time, diff bike, tapi same spot! mcm ade puaka je kat situ.. hence kiter dub thee 'gaung setan'.. masing2 ade criter sendiri, mane yg motor sampai terselit bawah railing, mane yg darah pancut sampai kiter tgk naik lembek.. tapi tu lain hari lain post leh criter!

back to the stori.. sampai kat gaung setan je.. wa pon bilang wanB pasal blindspot situ.. and camne nak cui the blindspot before main corner situ.. maklum lah.. da experience kan.. hahahah.. dier pon kater oke.. aku raser dier ignat aku bilang dier pasal tu blindspot utk elakkan dari aksiden.. tapi dier SALAH! cos situ pon bnyk abg TP tunggu motor main korner teros dier kejar.. so wa pon bilang dier.. note this down..

kalau jatuh boleh bangon beb, kalau kena saman sapa mau bayar?

tul tak geng? kalaupon lu jatuh tak bangon.. kirer tu riwayat lu da over.. takyah nak fikir2 lagik.. baring diam2 tunggu kena tanam suar lah kan.. jgn corner sampai kena saman suar.. itu yg payau.. wa dahraser $270 terbang skali go.. ahhh.. ni lah dier nak jadi hero.. perit jugak kocek.. lobang besar.. suruh mak jahit pon maseh berlobang beb..

futbol
so sampai kat padang.. kebanyakkan pon dah sampai.. kiter je mcm star.. tapi mmng star arg.. tu takley dinafikan.. tadi ramai jugak.. tapi yg suar.. padang kena share dgn lagi satu group.. main kalau bagos takpe jgak.. tendang caplek.. ptui! mau try pa ngan kitER!?? walaopon dorang muda2.. mmng aku perasan sume boleh lari... tapi.. apekah fitness dorang, dibanding dgn finesse kiter..?? 1st touch, lobangkan last man.. 2 touch bola masok gol.. fuuuhh.. mane nak carik striker cam aku lagi ni??

so anyway tadi yg hadir, biaser gak.. diseperetkan kpd dua pihak, pihak pengganas, dan pihak lwn..

pihak pengganas
aku
wanB
anuar
eri(adik usop tgh)
lanC
nasir

pihak lwn
zahrin
oneh
usop
adik usop yg last
francis
bob

okey okey lah.. pihak pengganas nari menang.. biaser.. abg sumbat 4 nari.. nasir kasi 1 long range lawa nye gol.. zahrin n francis kena lobang ngan abg.. dah paling gerek.. francis tinggal stud mark kat ankle aku.. pisang.. peh keras ke pe kaki budak tu.. aku sampai terduduk siak kena tackle ngan dier.. lepas tu teros aku lembek je.. sampai skg pe masey ade bekas.. ni takley jadi.. minggu depan, wa mau claim insuran dari dier.. muahahahaahah..

after bola.. duk bez jap basahkan tekak.. wa tompang si francis peh van.. WoW.. peh azab pe carik parkin spot.. baru aku tau skg.. hmm. biaselah.. kiter mat rempit.. mane2 pon boleh selitkan motor.. kalau dlm rumah pon jadi.. ape lagi kat luar kan.. kesian lak aku tgk dier tunggu spot.. so aku lek ngan dier kat van.. dpt spotkan dier satu nyonya nak kluar.. peh lincah pe reverse.. siol betol.. itu 'R' boleh for reverse ke racing pon aku tak tau..

so lepas bez.. tumpang wanB lagik arg.. ni kali dier bawak baik, pelan je... tapi urat jubo wa cam nak terputus.. pasal nak terberak.. dier bwk pelan.. tahan cam nak rak.. balek wa lari gi jamban siak.. fuuhh.. wa tanak ceritekan arh eh.. muahahhaahha.. mane tau.. ade suker baca blog time mkn ke.. wa ni bukannye zalim sangat sampai nak hilangkan selera orang..

camping
wa ade briter baik.. dah briter tak baik sangat.. briter tak baik sangat.. memandangkan wanB ngan fik-o on duty pada hari yg disyorkan.. kiter kensel suar camping.. fik mau patrol laot.. wanb biaser.. duty medic.. den the next wk.. setengah pihak ade committments lain.. so batalkan je lah.. yg baik nye..
alongsan syorkan, ktier gi sentosa lek2 ala piknik.. idea yg bagus.. memandangkan aku dah lamer tak pegi itu pulau blakang mati.. acam geng.. waht say u!?

balasans of the blog

fiko PSI-PKI
muahahahaah.. kamon brader.. lu ade hati kat 'ima' ckp je.. mak dier da kasi go ahead.. pakcik dier pon dah sokong.. kalau aku nak tackle syima.. aku raser si liamxi tu pangkar aku abis2 siak.. tul tak? tapi wa sokong lu jgak.. ape2 lu buat pon wa sokong lu.. lu nak terjon bunoh diri wa PALING sokonG!

cik mael
eh.. wa klw mau takle syima lu sokong tak..? azza ke.. nur ke.. nurul ke..yana ke.. acam..? wa mau tackle sume lu peh niece.. ade chance next time wa jumpe lu wa kena cincang.. besok winning 11 AR!!! lu siap!! gi rumah ur sister siang2.. praktis ngan syima dulu.. baru leh jumpe wa..

hantu nyot-nyot
wa tak tau lu sape.. tapi lu besar peh sial kutuk2 wa ini mcm.. maka dgn itu.. pada saat ini, aku sumpah anak pertama kau beranak takde pantat.

wahahahah.. gurao je!!

apid
elerrr.. takkan kena gurao sket pon takLey.. ni sume wa dendam sama lu je.. pasal wa SMS tak penah nak repli.. name je kenal 10 tahon.. ape salah ke kau reply yes/no?!?! den.. kau takyah nak advertise diri kau kat sini pid.. perempuan yg aku kenal, kau pon kenal.. tak guna.. takde hasil oke? pii jaga RAB sana tu.. jgn sampai aku RUB dier..

jun
kemping kensel lah beb.. lu tak bacer pe.. lu ikot pon ape kejadah.. nak jadi bahan kenduri kiter ke pe..? skg ni ade plan lain.. nak join boLey.. tapi biaser.. sen mau jatuh oke.. acam..? on? jgn lak kau bayar bangla2 kau sume dtng oke..

wanB
eh mat.. lu jgn menyenyeh kat sini.. mau raser penampar ke pe.. tempat nyanyi dlm jamban oke.. bukan kat blog!

/end balasans

oke larr.. ini lah kisah hikayat aku nari.. mata aku pon dah stim kodok ni.. besok ade kelas.. muahahahah.. wa mauuu tidoooo.. larr.. bYe...

salams.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home