Friday, April 14, 2006

Touring Kat Marsiling

aye aye!

wa tadi pii touring kat marsiling ar.. wa rack up 40km mileage kat motor. tu pon kirer dah kasi diskaun.. hmm.. fah.. fah.. ape nak jadi ngan kau, yg kanan kau cakap kiri.. yg kiri kau cakap kanan.. kang dah kena u-turn sempit.. padan muke.. tapi orang takot, kau ketawa.. musibot.

maths dier gini.. aku g keje, mileage aku ard 30+km. so ulang alik letak lah dah 70 km. ni dah kirer generous.. aku sampai rumah.. aku tekejot sendirik.. mileage aku dah 130km. 130 tolak 70 dah kira 60.. give n take arg eh 20km gi kubor.. hah kao. aku pon tekejot jap.

abeh tu, komplein bontot sakit. kau baru duduk utk 40km. aku dah duduk utk 80km. aku balek check, buah peler aku dah jadi square siak. dah boleh jadi x-men. mutant siak aku.. aku tahu aku memang dah mutant.. tapi ni kirer dah makin mutant siak.. mampos, kalo dah berbini henjut ngan buah square, boleh luka siak bontot bini aku kena the sharp edges..

tapi kau gerek fah.. selama aku menunggang ni eh.. aku klw tompang orang kan.. dan aku bnyk tompang orang eh.. yg kecik/besar, yg tinggi/pendek, yg jantan/betina, yg putih/hitam, yg da kahwin/single, wa tak pilih kasih.. sume wa lantak, tapi Alhamdullillah, wa lom pernah tompang yg takleh nampaknyer.. kau 1st lah datang kasi aku present pasal tompang kao.. itu coklat aku balek tak sampai 5 minit aku bolot. mulot mcm ade 5 buah asam kat dlm. tak share pon ngan adek beradek aku.. hahah.. sialan peh abang.

so skg ko masey utang aku 1 melksheik. aku nak vanilla. feveret.

lepas tu balek.. wa sesat lagik.. kau cakap belok kanan.. aku pi belok kiri.. at last entah ke mane.. u-turn lagik.. tapi sampeh rumah ngan slmt..

den mlm met up with the bez geng. wa fik wanb along bart lan. biaser bez. fuuuhh.. ninabeh.. satu2 jatuh loteri ke pe..

fiko n lan - beli hp baru. yg boleh main lagu nye. sony w900 eh? ntah lah..
nizo n madi - MOTOR baru. nizo super4, along r6. syiok pe..

2-strokes?
a thing of the past..

ini macam, wa pong mau upgrade.. aku pon tak paham arg asal. dulu time 18 tahun, 125 kirer dah terer. dah ade transport sendirik kirer lu king. lepas braper bulan, madan kena kilas, tak puas. up sket. tukar 400. mula2 syiok. kirer dah boleh main lane 1 takde ragu2. potong pon da takya drop gear.. all that's needed is a twist of the wrist.. oke skg.. dah beraper bulan lagi.. mcm ade yg kurang.. cam nak pegi lagi. kurang kuat. kurang power. kurang torque. nak 600.. tgh aim nih..

aku pon tak paham asal.. memang dah inbuilt dlm system arg.. nak yg makin besar, yg makin power, yg makin laju. so selagi aku tak mampos, selagi tu aku nak up-kan CC.. selagi reaction aku lagi laju dari motor.. selagi tu cita2 aku sebegitu..

skg beli sportsbike pon oke.. tuas sua mahu bukak track.. ade tempat lepaskan geram ngan test skill..

kereta lak.. hmm.. boring.. jam sangkot. wa lagi rela basah dari sangkot jam.

k slmt.. salaams.

ps.
kpd lady driver yg aku senyum and give way tadi kat kje, bile u senyom balek.. u telah mem-melt-kan hati i.. so klw u baca blog i nie, i nak bilang u yg i ni masey single tau you.. awwwww... harharharhar.. besok i tunggu u tepi highway lagik eh.. same time, same bike.. wooo hooo!! romeo bacin siak!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home